З чого почати та яку стратегію обрати для просування вашого продукту чи послуги. Все це і навіть більше корисних порад у нашій статті.

Крок 1: визначте стратегію просування в соціальних мережах

Щоб розробити стратегію, дайте відповідь на наступні питання:

  • Чого ви хочете досягти за допомогою SMM? Запишіть цілі, яких ви хочете досягти. Визначте завдання, вирішуючи які, ви досягнете її. Ви, звичайно, знаєте, що цілі повинні бути конкретними, вимірними, досяжними, пов’язаними з вашим бізнесом і терміновими. Наприклад, ціль може виглядати так: протягом трьох місяців SMM-кампанія повинна збільшити число переходів на сайт з соціальних мереж до 100 на добу.
  • Хто ваша цільова аудиторія? Ви повинні розуміти, для кого працюєте і кого хочете бачити на сайті або перед касою в магазині. Створіть маркетингові персони, відповідно кожному сегменту вашої аудиторії.
  • Якої інформації потребує споживач, який планує купити ваш продукт? Спробуйте змоделювати споживчу подорож ваших клієнтів. Відповідь на це питання допоможе вам планувати інформаційні кампанії.
  • Які соціальні мережі популярні серед представників вашої цільової аудиторії? Ви повинні визначити майданчики, які будете використовувати для просування.
  • В який час представники вашої цільової аудиторії активно користуються соціальними мережами? Відповідь на це питання допоможе вам планувати час публікацій.

Обов’язково запишіть відповіді на питання.

Крок 2: виберіть тактику спілкування

Після відповідей на стратегічні питання ви повинні вирішити важливу тактичну задачу. Виберіть тон і стиль спілкування з аудиторією в соціальних мережах. Використовуйте обрану тактику постійно, щоб аудиторія звикла до вашого стилю.

Крок 3: створюйте контент

Це найголовніший крок в будівництві SMM-стратегії, так як контент – це фундамент ефективного просування бізнесу в соціальних мережах. Наступні поради зроблять вашу контент-кампанію ефективною:

  • Комбінуйте різні типи контенту. Приділяйте увагу візуальній привабливості постів. Це допоможе вашим публікаціям привертати увагу користувачів. Пропонуйте користувачам інфографіку, фото, презентації, електронні книги, використовуйте відеомаркетинг.
  • Стимулюйте користувачів створювати контент. Для цього підтримуйте дискусії, проводьте конкурси та розіграші, цікавтеся думкою клієнтів.

Крок 4: оптимізуйте контент

Навіть якщо ви створюєте дуже класний контент, він не зможе конкурувати з котами, знаменитостями і оголеною натурою, якщо ви не оптимізуєте його. Використовуйте наступні рекомендації:

  • Додавайте яскраве фото до кожного посту в Фейсбуці таі інших мережах. До речі, якщо аудиторія любить котів і оголених селебрітіз, чому б не дати їй це? Тільки не зловживайте.
  • Пишіть заголовки, що чіпляють з першої секунди.
  • Подбайте про читабельність контенту. Вивчіть статті про юзабіліті і читабельність.
  • Забезпечте видимість контенту для пошукових систем. Річ йде як про Google, так і про внутрішній пошуковик соціальних мереж. Використовуйте відповідні ключові слова, вказуєте на сайті метадані. Обов’язково використовуйте хештеги.
  • Використовуйте на сайті віджети підписок і шеринга.
  • Використовуйте заклики до дії. Вони допомагають користувачам концентруватися на важливому і виконувати потрібні вам дії.

Крок 5: подумайте про конверсії користувачів соцмереж

«Лайки», шерінг і коментарі самі по собі не приносять вам вигоди і прибутку. Щоб конвертувати користувачів соціальних мереж в клієнтів, вам необхідно вжити додаткових дій. Подумайте про такі заходи:

  • Вказуйте в профілях соціальних мереж контактні дані: номер телефону, електронну адресу, нік в скайпі. Це особливо актуально, якщо ви використовуєте мережі в якості віртуальної вітрини.
  • Стимулюйте користувачів залишати контактні дані. Наприклад, обмінюйте номери телефонів або електронних адрес на знижки або цінний контент.
  • Направляйте користувачів, які зацікавилися продуктом, на сайт. Наприклад, це може бути сторінка поточної акції.
  • Надсилайте всіх користувачів в інформаційний розділ вашого сайту. Він повинен стати джерелом інформації, необхідної для прийняття рішення про покупку.

Знайдіть спосіб продовжити взаємодію з підписниками за межами Фейсбуку або Google+.

Крок 6: спілкуйтеся

Соціальні мережі створені для спілкування. Щоб успішно просувати бізнес, вам потрібно спілкуватися з потенційними клієнтами та колегами. Зверніть увагу на наступні рекомендації:

  • Активно залучайте підписників. Для цього публікуйте актуальний контент.
  • Пропонуйте підписуватися на вашу сторінку існуючим та потенційним клієнтам. Мотивуйте їх знижками, доступом до ексклюзивної інформації, можливістю обмінюватися думками.
  • Беріть участь в дискусіях в інших групах. Вам необхідно завоювати авторитет.
  • Попросіть відомих у вашій галузі експертів “лідерів думок” розповісти про вас. Це може принести вам сотні підписок.
  • Відповідайте на коментарі, стимулюйте користувачів продовжувати дискусію. Чим активніша ваша аудиторія, тим більше прихильників у вас з’явиться.
  • Провокуйте аудиторію. Подумайте, як ви можете це робити.

Крок 7: вимірюйте результати просування

Відстежуйте ROI SMM-кампаній. Використовуйте UTM-мітки, стежте за ключовими метриками на сайті. Дотримуйтеся наступних рекомендацій:

  • Слідкуйте за метриками в соціальних мережах. Звертайте увагу на число підписників, кількість репостів, коментарів і «лайків» до постів. Ці показники повинні рости.
  • Відстежуйте трафік з соціальних мереж. Вас цікавлять кількісні та якісні показники: число переходів, поведінка на сайті, коефіцієнт конверсій.
  • Слідкуйте за бізнес-показниками: числом угод, середнім чеком, доходом і прибутком. Як впливає SMM-стратегія на продажі? Чи окупаються інвестовані в просування кошти

Якщо показники вас не влаштовують, шукайте спосіб підвищити ефективність SMM.