Все, що ви хотіли знати про event-маркетинг та чому, щоб розвивати свій бренд вам це потрібно

Подієвий марктеинг (event-маркетинг) – спосіб залучення уваги до бренду для створення більш тісних зв’язків між ним і споживачем. Він відноситься до інструментів BTL-комунікацій – непрямих рекламних інструментів. Івент-маркетинг будується на створенні емоційних зв’язків між споживачем і брендом. Емоції – головний інструмент у створенні бренду з людським обличчям. Саме вони відповідають за прихильність споживачів до певних торгових марок.

Event-маркетинг: приклади світових брендів

Event-маркетинг допомагає скласти правильне враження про бренд, донести його образ до споживача. Кращими прикладами тут є великі міжнародні компанії, наприклад, Red Bull. Енергетичний напій з’єднує навколо себе екстремалів з усього світу. Кожна їх подія – підкреслює статус головного бренду-шибайголови. В Україні популярними були «Гонки на тарантасах» (однойменна подія відбувалася і в інших містах). Люди споруджували машини з підручних матеріалів, вбиралися в костюми і виїжджали на трасу. Перемагав той конкурсант, який добереться до фінішу найбільш видовищно (а транспортний засіб повинен був залишитися на ходу).

Гонки на тарантасах – лише один з варіантів подій Red Bull. За івенти відповідає окремий підрозділ бренду. Також у компанії є сторінка в Facebook, яка займається інформуванням про події бренду. На неї підписані 193 901 особи. Крім екстремальних подій, у Red Bull зараз є Red Bull Music Academy – майданчик для молодих виконавців. Також компанія організовує та виступає спонсором на фестивалях вуличних видів спорту: від скейтбордингу до паркуру. Все це допомагає підтримувати образ бренду і збирати навколо нього однодумців: молодих і активних людей (а також тих, хто хоче здаватися такими).

Якщо ви хочете спланувати подію для просування свого бренду і налагодити емоційний зв’язок зі споживачами, зверніться в Smart Promotion. Ми розробимо оригінальний план івенту та втілимо його в життя спеціально для вас!

 Заходи подієвого маркетингу: цілі, яких можна досягти

  • Окреслити (для новачків) або закріпити (для досвідчених гравців ринку) образ бренду в свідомості споживачів.
  • Створити емоційний зв’язок між споживачем і брендом, для формування прихильності і лояльності до бренду.
  • Підвищити продажі в результаті досягнення двох попередніх цілей;
  • Створити інфопривід і запустити серію новин про бренд в офлайн і онлайн виданнях.

Інструменти і види подієвого маркетингу

Івенти можуть бути ініційовані в честь будь-яких подій, але найчастіше вони відносяться до таких категорій:

  • відкриття (актуально для рітейлерів і сфери послуг);
  • календарне свято (від Нового року до Хеллоуїна);
  • презентація (найбільш широкий функціонал, підходить для всього від FMCG до сфери послуг);
  • виставка (найбільш актуальна для сфери B2B, але може використовуватися і в B2C).

Однак обмежуватися цими рамками не обов’язково. Завжди можна влаштувати свято без приводу або придумати привід самому. Наприклад, день народження бренду з конкурсами, аніматорами, роздачею семплів, фуд-кортом і музичним супроводом.

Фестивалі як майданчик для івент-маркетингу

Крім того, часто компанії виступають спонсорами подій (музичних фестивалів, модних показів, різноманітних ярмарків). Рамки цих майданчиків також можна використовувати як привід для бренд-івенту. Наприклад, влітку 2016 року в Києві пройшов великий музичний фестиваль Atlas Weekend, який зібрав 157 виконавців і колективів. Його партнерами стали більше 10 брендів, серед яких Pepsi, Dirol, Nescafe, Bushmills, Karabas, Johnnie Walker, Kyivstar і інші. Кожен із брендів намагався домогтися максимальної користі від участі в фестивалі. Так Pepsi домовилися про функціонування власної сцени Pepsi Stage, де звучала електронна музика. Також під егідою пепсі на Atlas Weekend пройшов графіті-батл серед вуличних художників.

Квиткове агентство Karabas в рамках Atlas Weekend організувало автограф-зону. У ній кожен бажаючий зміг отримати підпис, зробити фото або задати питання артистам, які підходили до зони після виступу на сцені фестивалю. Також Karabas відкрили невелику лаунж-зону з пуфами, на яких можна було слухати виконавців лежачи або сидячи. Відвідувачів куточка Karabas знімав фотограф компанії, а фотозвіт став приємним подарунком всім, хто потрапив у його об’єктив.

Dirol теж організував свою лаунж-зону поблизу однієї зі сцен фестивалю. Там можна було відпочити і освіжитися після танців і пісень. Бренд також пригощав усіх бажаючих освіжаючими фруктовими коктейлями за «селфі» з хештегом Dirol. Крім того, під тентом бренду можна було випробувати шолом віртуальної реальності Oculus Rift і отримати водяні пістолети, щоб взяти участь в епічній битві.

Маркетинг подій умовно можна розділити на 2 категорії:

  • івенти для FMCG-брендів (товарів повсякденного вжитку);
  • івенти для стимулювання продажів в ритейлі та підвищення середнього чека в сфері обслуговування (кафе, клуби, бари і т.д.).

Якщо у вас є ідеї щодо застосування подієвого маркетингу для просування бренду, але ви не знаєте з чого почати, зверніться в компанію SMART PROMOTION. Довірте свою подію професіоналам!

У випадку з FMCG, івенти працюють на:

  • впізнаваність бренду;
  • його репутацію і образ в голові споживача;
  • емоції, які бренд викликає у нього.

Для рітейлерів ж івенти – спосіб стимулювання продажів. Інфопривід для рекламної кампанії є фактором, який притаманний як FMCG-брендів, так і рітейлерам.

Маркетинг подій: приклади івентів від рітейлерів

Серед найбільш успішного формату останніх років в Україні потрібно відзначити свята шопінгу. Акції «Ніч шопінгу» регулярно проводять популярні львівські торгові центри. Ночі покупок не є чимось новим, в Європі вони стали буденністю. В Україні такі події продовжують викликати величезний ажіотаж, люди заповнюють торгові центри і змітають з полиць все без розбору. В популярні магазини сегмента fast-fashion, Zara і Topshop, черги на касу стоять по кілька годин. Покупців не відштовхує навіть незначний відсоток знижок: близько 20%.

Щоб привернути увагу клієнтів, торгові центри рекламують події: на сітілайтах, в громадському транспорті і на радіо. Також активно просувають івенти в соціальних мережах. Крім знижок, важливу роль на святах покупок грають інші активності: рітейлери влаштовують конкурси з можливістю виграти призи (від одягу до квитків в подорож на двох), безкоштовні концерти поп-зірок з автограф-сесіями, підключають до події популярні бренди їжі і напоїв, які роздають безкоштовні пробники своєї продукції всім відвідувачам.

Івент-маркетинг: приклади в сфері обслуговування

Вище ми вже писали, що найбільш популярні події – це відкриття магазину або тематичні календарні свята. Вони завжди збирають велику зацікавлену аудиторію, яка приходить в приємному настрої. Це добре працює для кафе, барів і ресторанів. Тематичні вечірки влаштовує кожне друге кафе. Наприклад. Це можуть бути джазові вечори або кіносеанси. Вони збирають аншлаги серед шанувальників цього жанру. У модній хіпстерскій кав’ярні «Хармс» регулярно проходять освітні семінари. Так кафе консолідує свою аудиторію і нарощує лояльність клієнтів.

Подієвий івент-маркетинг і презентація, як його універсальний інструмент

Презентація – простий спосіб привернути увагу до новинки в абсолютно будь-якій сфері. Вона ідеально підходить для:

  • електронних пристроїв і побутових приладів (кращий приклад – презентація кожного продукту Apple);
  • книг і музичних альбомів (зустріч з автором та автограф-сесія – найкраща реклама);
  • нового продукту харчування (в точках скупчення ЦА з роздачею семплів або дегустацією).

Заходи event-маркетингу: висновки

Івент маркетинг – ідеальний інструмент для налагодження емоційних зв’язків зі споживачем. Він допомагає бренду знайти його «людське обличчя», зустрітися зі споживачем, познайомитися з ним ближче і дістати частинку його серця. Якщо наш матеріал все ще не переконав вас, ми приготували останній аргумент.

Методи креативу в event-маркетингу: підвищення продажів на прикладі Lego

Після великого параду гігантських лего-іграшок на Таймс Сквер в Нью-Йорку, в рамках події з просування серії Chronicles of Yoda (з виробляє суббренд Lego – Lego Star Wars), продажі серії виросли на 23%. Цього вдалося досягти завдяки гігантському резонансу маршу. За парадом іграшок спостерігали тисячі людей, а хештег #LEGOstarwarsNYC вийшов в топ Twitter.

Щоб придумати ідеї для подій, які підірвуть уяву споживачів і піднімуть продажі вашого товару, зверніться в компанію Smart Promotion. Ми не лише розробимо детальний план івенту, але й втілимо його в життя спеціально для вас!